Bake

1kommentarer

I nära 4 år har Rick och jag varit avlastningsfamilj till en liten go pojk, han kommer till oss nästan varannan helg och har gjort det hela denna tid, han berikar vår tid med en massa galna och roliga upptåg.
De sista jularna har han och hans föräldrar varit med i vårt julfirande för vår uppdragsgivare har velat det men ärligt så har det varit superroligt att ha dem med.
Denna lilla goding som idag är 6 år han har blivit en naturlig del av vår familj och bland våra vänner och i vår släkt.
 
Nu sedan lillan kom så har vi inte setts dels för att vi haft fullt upp men även för att jag inte orkat pga återhämtningen efter op.
Idag ska det ske och idag ser jag fram emot det för som sagt han är ju en liten del av vårt liv, så vid 9 kommer han och hans föräldrar på frukost hos oss.
 
Sen åker Rick och pojken till ett busland i grannstaden och har vi tur så följer pappan med, han har pratat om det med Rick och för pojken skulle det var superroligt tror jag, för då får han visa nåt som han kan och en del som inte föräldrarna gör med pojken, så det hoppas jag på.
Mamman blir med mig hemma och kanske tar vi en promenad.
 
Sen när de kommer hem så blir det mat och pojken har beställt favvismaten och det är ju det minsta jag kan göra så idag står levergryta med ris på menyn :))
 
Egentligen hade jag velat följa med till buslandet och setat i massagestolen eller så, inte för att leka utan för att vara med och titta men mamman är långt från mogen för sånna strapatser så det blir bäst att vi är hemma och kanske bara tar en promenad och prata är bra det med, så får jag hänga med en annan gång istället.
Denna helg kommer han inte stanna men det dröjer nog inte länge innan vi är där bara jag som måste få lite mer kraft först.
 
Nu ska jag ta och skämma bort vår lilla extra pojk och hans föräldrar med nybakat bröd, ägg och nymald kaffe sen är det bara att sätta på havregrynsgröt när de kommit, havregrynsgröt med kiwi, persikor och rivna morötter löd hans frukostbeställning och ja Rick och jag har papper på att vi ska skämma bort han med go mat och en massa upplevelser och vi tar vårt åtagande på stort allvar och får en massa roligt vi med

1 kommentarer

Jenny - 2xlblog

16 Feb 2013 08:19

Jag blir alldeles varm i kroppen av din berättelse! Ha en härligt lördag :) Kram

Svar: Tack, hoppas du också haft en toppen lördag
LINE

Kommentera

Publiceras ej