Där och här

2kommentarer

 Just nu längtar jag hit, här bor min svärfar och min make har halva sin släkt här
 
 Hit kan jag också längta till ibland, här är jag uppväxt och här bor mina föräldrar fortfarande kvar
 
 Istället är jag hemma, så här kan det se ut en höstdag hemma vid stadens torg
 
 en del av min utsikt från mitt hem och här hoppas jag nöta många fina promenader med lillan i vagnen, jag trivs och kan egentligen inte bo bättre för jag är ingen storstadsmänniska som måste gå i affärer för att må bra, jag har allt jag behöver här där jag bor dvs min älskade make och tös.
 
 
Visst kan jag längta bort ibland men så inser jag att jag har det bra här där jag är och där jag befinner mig just nu i livet, nöjd med livet istort så där.
 
 Dock så är jag inte nöjd med denna delen mitt liv just nu och detta kan stressa mig då jag inte vet hur jag ska göra för att gå ner, så precis som det står i vågdisplayen HELP
 
Hur gjorde ni för att gå ner och stå fast i målsättningen att lyckas gå ner?
Bra och dåliga metoder?
hur visste ni att nu nu är gången ni kommer lyckas?
bestämde ni en dag att då kör ni igång eller vakna ni bara en dag och kände att nu nu kör jag?
 
Berätta gärna hur det var för er för nu behöver jag input och framgångssagor eller så sätter jag mig och gråter för känner mig lite så misslyckad just nu
 
 
Help, hjälp, viktnedgång, nöjd, viktminskning, hur gjorde ni?,

2 kommentarer

Tackan

14 Feb 2013 09:54

Jag tror att det viktiga är att ha ett stort mål som ska va svårt men nåbart. Men nästan viktigare tror jag att små delmål med belöningar är. Att skruva ner dessa och bocka av.
Sen vilken metod man använder tror jag egentligen inte har jättestor betydelse bara man håller fast vid den. Jag har kört viktklubb på Aftonbladet gillar att det är "privat " och att man kan äta allt och det är enkelt och billigt :-)

Alltid kul med nya bloggar :-)

Svar: Ja men det lät vettigt tack :)
LINE

Angelica

15 Feb 2013 12:49

Hej! Jag bestämde i november att i januari efter min födelsedag så kör jag. Under tiden så han jag fundera på hur jag ville göra det. Har provat allt möjligt under åren men en sak för mig var att inte ha 1 dag i veckan som jag får äta vad jag vill, förstör mer än vad det ger men det är olika för alla.
Försöker någon gång att lyxa till middagen istället då söt är en stor svaghet =) Utan sparar det söta till när någon fyller år eller liknande.
Men som tidigare skrev att delmål är nog en bra sak med kanske små belöningar när man når dom. En viktigt sak för mig är att inte sätta så stor press, att jag ex måste gå ner viss antal kg i veckan, utan låta det ta sin tid. Inte roligaste kanske =)
Hoppas att du hittar något som passar dig!

Svar: Mycket tänkvärt
LINE

Kommentera

Publiceras ej