Nya bekantskaper

0kommentarer

Rick och jag snörde på oss skorna tidigt idag och besluta oss för att ta en tidig morgon promenad med tösa, så grannarna fick sova.
Vi är ju fortfarande nya föräldrar och vill inte riktigt störa våra grannar lite så tänker vi, sen trycker jag det är skönt att gå och gör det gärna på morgonen.
Vi gick och hade väl kommit en rätt bra bit för vi hade gått så vi var på hem väg, då vi kom utanför motsvarande fritids hade en bil kört fast.
Rick fråga lite snällt om han skulle hjälpa och trycka på bilen och han slet.
Jag får inte för operationssåret inte ska paja så jag stod och titta på, när de kämpat och ändrat taktik ett antal gånger så släppte bilen sitt fäste och han kunde åka iväg och vi gick glad och lyckliga vidare på vår väg hem.
 
Efter några minuter kör en bil upp jämsides med rick och det är bilägarn som är överlycklig för att Rick slet så som tack så vill han gärna bjuda oss på lite kaffe eller te.
rick förklara att det behöver han verkligen inte utan att han gjorde det av rent nöje och medmänsklighet, bilägarn stod på sig så vi tacka för inbjudan.
Det är jag glad för!
 
Det visar sig att han och hans familj bor i huset mittemot vårt och hans fru är så trevlig, henne gilla jag direkt underbart vacker är hon med.
Hon börja snabbt ta fram värsta lyxhotellsfrukosten men när hon skulle börja koka gröt så sa vi stopp, bröd ost pålägg grönsaker och frukt räckte gott.
 
Happy cow var en ny bekantskap för mig dessutom, så himlans gott, varför skulle jag få smak på det nu när jag ska gå ner?
 
Familjen är helt underbar så lördag kommer de hem till oss som alla mår bra, de kunde komma nedåt men när vi berätta att jag opat hjärtat så förstod de.
Tänk så det kan bli när man går ut på en supertidig morgonpromenad :)
 

Kommentera

Publiceras ej