Säger man så?

2kommentarer

 Bild lånad av bildens källa
Idag var jag till läkaren, trevligt men han hade en jag fatta inte men antingen var det en ny ssk eller så,var det en praktikant.
Hon skulle ta en massa prover på mig iallafall och det funka vi små prata lite under tiden och hon för samtalet mer och mer åt en ämne som kan vara väldigt infekterat att prata om ifall man inte känner varandra riktigt ordentligt, så jag stoppa genom att fråga båt annat.
Då kom vi att prata nån ålder och det var så synd om oss ungdomar som inte har en framtid med arbete enl henne nja nu är jag inte så ung sa jag.
Hon undra såklart hur gammal jag var och jag svara då 27, då säger hon "jag det kan man inte tro för du ser barnsligare ut"
jag sitter bara och gapar, hon tjattra väl vidare så tittar hon ordentligt på mig och talar om att jag har väldigt vackra ögon.
Ja tackar för det och vet ni var hon kläcker ur sig då?
"Mina kines barn har också sneda ögon"
Här kan man väl,säga att jag tappa målföret helt.
 
Säger man verkligen så,här till nån man ska ta prover på?
 
dessvärre kunde jag inte gå,för jag var inte färdig med proverna och hon frågar väl hur mina planer för att få jobb ser ut och om jag inte skulle utbilda mig, jag ifråga sätter så klart hur hon dragit dessa slutsatser, så,förklarar jag lugnt och stilla att jag har en forskartjänst och nej jag har inga planer påsatt studera mer men allvarligare planer på,att säga upp min forskartjänst och bli lyxhustru på heltid och vill Rick ta ut skilsmässa är det inga problem då kan jag bli arbetslös så jag passar in på dina förutfattade meningar om folk.
 
Jag kunde inte hålla mig och nej snedaögon har jag inte heller däremot så kan jag inte öppna ena ögat helt och det gör inget för jag är blind på det ögat.
 
Maken till människa var det längesedan jag stötte på

2 kommentarer

Emma

18 Feb 2013 18:44

Men fy vilken människa!!

A

18 Feb 2013 20:22

Herregud. Vilket pucko!
Kram till dig

Svar: Lite intressant för jag håller med dig men många här tycker det är komplimanger jag fått. Nu tycker inte jag det utan ifrågasätter om man verkligen gör så här första gången man träffas och enl mig så borde man väl vara lite proffsig speciellt om man som hon är enl henne då 60 år
LINE

Kommentera

Publiceras ej